tisdag 6 oktober 2015

itrim

Ok. Både säng och badkar är lagat så nu kan jag fortsätta äta...

Jag klickade 'Ja tack' på nåt erbjudande från itrim om nån sorts gratis hälsokoll. Man har ju hört en del om det där att det sku va bra.

En lagom entusiastisk kille ringde och bokade in mig på en träff på vårt lokala gym. Några dagar senare satt jag med den unga, vältränade och tämligen uttråkade killen. Det var tydligen inte en hälsokoll jag kryssat i. Utan ett gratis sälj-samtal. Vilken lycka. Och genom att ställa frågor till mig enligt en väl uttänkt plan ville han få mig att inse att det var just itrim jag behövde. Utan att han själv berättade vad det handlar om. Vad har jag för mål? Hur ska jag nå dem? Behöver jag nåt stöd tror jag för att nå mina mål? Bla bla bla. Aldrig ett erbjudande eller en beskrivning vad itrim handlar om. Och inte i närheten av nån hälsokoll. Om inte mina bekännelser kring mat, godis och träning räknas som hälsokoll... Men det visste jag ju redan. 

Hur som helst. Coola killen erbjöd mig 36 månaders gymkort för 400 spänn i månaden. 24 månaders itrim-medlemskap för 500 kr per månad. Plus en startavgift på 500 kr. Som de förvisso hade erbjudande på att slippa. Om jag bokade på en gång. Sen ska man väl köpa alla deras matersättningar oxå...

Jag kan inte ens räkna ut hur dyrt och länge eländet skulle hålla på. Nej du lilla gym-killen. Ett gratis sälj-samtal räckte inte för att övertyga mig.


Inga kommentarer: