tisdag 27 oktober 2015

Sammanhang

Tänk när man hittar ett sammanhang som känns så rätt. En oas där man kan utvecklas, landa, inspireras. Jag har hittat två sådana sammanhang. Två inspirerande platser/nätverk som jag behöver just nu.

Den första oasen är en plats, Idébageriet. En lokal där man kan sitta och jobba, nätverka, mötas. Det är en vacker och avslappnad miljö. Man känner sig välkommen och inspirationen och kreativiteten sitter i väggarna. Jag har suttit där två dagar och jobbat med mitt företag och kommer absolut försöka vara där mer. Bara att komma hemifrån gör att jag blir mer effektiv.

http://idebageriet.se/

Mitt andra sammanhang är ett nätverk. Ett kvinnligt affärsnätverk, 4good Business Network. Vi träffas 8 ggr och inspireras av föreläsare samt nätverkar och minglar. De här tjejerna skapar en tillåtande och inspirerande miljö och jag känner mig laddad med energi och självförtroende efter varje träff. Förutom affärsnätverket har de ett gratis nätverk som ordnar massor med events med föreläsare, goodie-bags och t.o.m resor. Tänk om man hade all tid i världen...

http://4good.se/

Nu gäller det att utnyttja de goda sammanhangen och ta tag i inspirationen och våga ta nya steg. Lyssna till magkänslan och våga. Bara våga.

Inga kommentarer: