lördag 7 november 2015

Foto- och matmässa

Min första Fotomässa. Tanken har slagit mig förut, men i år var första gången jag gjorde slag i saken. Jag tog dottern med mig och vi var ute efter att inspireras, beröras och fascineras. Av bilder. Inte av kameror. Eller objektiv. Stora objektiv. För i mina ögon var det en ganska teknisk mässa. Visst, det var en liten utställning, och det fanns säkert en hel del intressanta föreläsningar. Men det här är en mässa för proffs. Fotografer som gillar prylar. Och mest killar om jag ska vara ärlig. Inget för en glad amatör som tror sig ha känsla för bilden, men som skiter i tekniken...

Men vi hade ändå ett par kassar med oss hem. Med chips, lakrits och granola... För det var matmässa samtidigt. Och den fick man på köpet. Matmässa förresten. Troligtvis mer en vinmässa... För 80% av montrarna handlade om vin. Folk gick med en liten röd påse i ett snöre runt halsen, där de kunde förvara glaset, och sen gick de runt och provade 1000 viner och sniffade och himlade med ögonen och sade att det här...det HÄR var ett fint vin... Vildis och jag satsade mer på att provsmaka chips och glass. Och sade att det här...det HÄR var en fin glass...


Inga kommentarer: