onsdag 27 juni 2012

Sjung om studenten

Jag ligger lite efter i berättelsen om mitt liv. Just nu känns det som att jag ligger efter i verkliga livet också. Men det beror väl mer på att det är sista veckan innan semestern och nu ska alla surdegar lösas.

Jag var på studentfirande för några veckor sen. Bästa lilla systerdottern. Tänk, jag minns det som igår när hon föddes, döptes, konfirmerades...osv...etc... Men faktiskt - hur kunde hon så snabbt växa upp och ta min ålder? Inte för att jag varken ser ut eller känner mig som en 18-åring men ändå. Jag var där nyss. Och nu är det hon.



Det var en fin dag. Vita klänningar, högklackade skor, ballonger, babybilder, sång, skrän, champagne, sol och värme. Som det ska vara helt enkelt. Plus hembakade chokladbiskvier. Plus nysydda vimplar i tälttaket. Hallå syrran! Inte konstigt att du får migrän. Jag blir faktiskt arg på riktigt. Här går man och tycker synd om henne för att det är så stressigt. Så sitter hon och syr vimplar hela nätterna. Snacka om överambitiös. Det skulle jag aldrig göra... Eller? Sådan mor, sådan syster, sådan jag... Men snyggt blev det. Och gott var det.

Inga kommentarer: