tisdag 17 juni 2014

Glad på riktigt

Ni kanske missade att jag fyllde år häromdagen? För jag kanske själv inte ens nämnde det här på bloggen. För jag hade fullt upp att fira. Att jag äntligen fyllde 46... Puh. 46. Vart kom alla de åren ifrån?

Men jag blev faktiskt firad. Nog hade jag hintat lite till mannen. Och till barnen. Och alla som var i närheten. Detta skulle de inte kunna undgå. Och det gjorde de inte. Jag väcktes vid halv 7-snåret av Lill-Tjorvas. Han ville läsa böcker och småprata lite. Fast det var helg. Mannen försökte tappert styra bort honom. Jag låtsades sova. Och somnade om. Pow! Och vaknade av sången. Så där som när man var liten. Att man vaknade av sången. Och skumögd tittade ut på den långa raden med presenter som kom sjungande.

Glatt överraskad överöstes jag av presenter och frukost och kramar och Ja må hon leva.Och klockan var nio! Och sedan fick jag ändå ligga kvar i sängen och äta frukost och läsa. Och dörren stängdes och det var tyst, lugnt och fridfullt inne hos 46-åringen.

Men det slutade inte där. För sedan bjöds jag på spa. I mitt eget badrum. Som jag inte ens kände igen. För det var rent, tomt, tyst, mörkt. Det brann ljus, det var soft musik, det fanns en massagebänk inne i bastun. Utan kläder och saker på. Och det fanns ett bubblande varmt bad som väntade efter massagen. Det var dottern som ordnat och pysslat och jag njöt av varenda sekund. Det ingick oxå manikyr. Jag har nog aldrig haft så snygga naglar. Och färgglada. Det passade perfekt till begravningen sen...


2 kommentarer:

Karin sa...

Å va underbart!! :-)

Anonym sa...

Åh vad bra Karin! Det var du värd!/Kusin Maria