onsdag 1 februari 2012

Men man kan väl inte...

Jag bollade lite köksfrågor med syster igår. Det är så många beslut som ska fattas. På kort tid. Vi pratade till exempel fläktkåpa. Han, kökskillen, föreslog en svart. 'Men man kan väl inte ha en svart fläktkåpa?! Jag har aldrig sett en svart fläktkåpa.' Tyckte jag. 'Vi har det.' Sade syster. 'Jaha. Ja just det. Ja det är ju snyggt.'

Sen pratade vi tak. 'Men man kan väl inte ha pärlspont i taket om man har pärlspont på luckorna!?' Tyckte jag. 'Vi har det.' Sade syster. 'Jaha. Ja det går ju jättebra'

Jag fick två insikter under vårt samtal. Ett. Jag håller på att skaffa ett likadant kök som min storasyster. Två. Hon har ju väldigt bra smak faktiskt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vårat nya kök kom upp i helgen. Så skönt! Och nöjd är jag. Kom gärna och titta!//Kusin Maria

U sa...

Hahahahaaaaa:-) / syster

Vardagsbetraktelser sa...

Tredje insikte: Hur uppmärksam är du när du är hemma hos din syster??

Fru Olsson sa...

Håller med om den tredje insikten. Och en fjärde insikt kanske är att det inte är så noga om det är svart eller rostfri fläktkåpa. Hur många ser det egentligen?

Nina sa...

Vi har också svart fläktkåpa! Sjukt nöjd med det! Kan dock inte redogöra för vilken min storasyster har trots att jag tänker så det knakar...