tisdag 14 februari 2012

Stolt matmor

Men alltså. Nu är jag så himla stolt. Det finns en blogg som jag ganska nyligen hittat. En fin blogg med många goda recept. Nu har jag gjort två av dem. Broccolimos är den ena. Jamen ni hör ju vad gott det låter. Och snyggt! Idag gjorde jag en blomkålsgratäng som blev supergod. Och allt detta är ju väl värt att vara stolt över. Men blomkålsreceptet angavs utan mått. Dvs ett klassiskt mamma-recept. Ja, lite mjölk och lite ost och lite si och lite så. Man får prova sig fram. För några år sen var detta en mardröm och receptet lades åt sidan. Men plötsligt har min magkänsla och matkänsla förfinats. Jag kan. Jag gjorde en fantastisk blomkålsgratäng. På känsla och inspiration. Och jag kan inte heller återge vilka mängder jag använde. Jag är oerhört stolt och vuxen idag.

Recepten och inspirationen hittar ni hos http://denvassastekniven.se/


1 kommentar:

Nina sa...

Helt rätt att vara stolt över att våga i köket! Och så himla fint skrivet, kul att kunna inspirera=) Tack!