onsdag 15 februari 2012

Rockad i huset

Plötsligt ville barnen ha varsitt rum. Vi har lobbat för det ett tag och plötsligt skulle det ske. Vi har två lika stora sovrum på övervåningen. Tvillingarna har delat ett rum och föräldrarna och Lill-Tjorvas har delat det andra. Nu förpassades föräldrarna raskt till gästrummet och bäddsoffan en trappa ner. Den förvisso sköna bäddsoffan, men 'det-är-inte-som-min-säng'-soffan. Sen flyttades det sängar och dubbelsängar och byråar och skrivbord däruppe. In och ut. Hit och dit. Och så hade barnen plötsligt varsitt rum. Nu känns rummen oändligt stora och rymliga. Barnen känns bara stora...

Mycket återstår att fixa. Tapeter, färg, hyllor, nya sängar, skåp. Sen tror jag A-son vill få bort skötbordet från sitt rum... Och kanske att vår säng står lite i vägen också...


1 kommentar:

vardagsbetraktelser sa...

Hallå där. Gästrummet, de är ju mitt rum när jag hälsar på. Räkna med att dela säng med mig nästa gång jag kommer till er.