måndag 6 februari 2012

Inget får ta slut

Jag kan inte ordna kalas. Eller det är ju det jag kan. Jag kan ordna kalas. Men jag har en oöverträffad och onaturlig rädsla för att något ska ta slut. Att jag dessutom är en tidsoptimist av rang är inte en lyckad kombination. Så här blir det. Jag har en plan. En tanke om vad vi ska äta, när och i vilken ordning och ett hum om hur mycket. Sen hinner jag inte skriva ner listan. För tiden försvann på nåt sätt. På listan skulle det stå TRE apelsiner, EN ananas osv. För då skulle jag ha tänkt igenom hur mycket det går åt till 13 barn. Ihop med att de också äter glass, popcorn, päron, gurka, paprika, kiwi osv.

Men Fru Olsson stressar iväg, iklädd hängslen och livrem, och köper FEM ananasar, ELVA apelsiner, TIO kiwi, ÅTTA bananer, TIO päron, TVÅ gurka, TRE paprikor, TVÅ påsar ostbollar OCH SÅ VIDARE.

Nu blir det fruktsallad i en vecka! Med ostbollar.

1 kommentar:

Nina sa...

Haha, shit vad jag känner igen mig i det här! Det bästa är ju att bjuda på sånt som kan frysas har jag insett. Efter bebisens dop knatade jag runt till grannarna och prackade på dem tårta. Och då menar jag varsin hel tårta. Och med hel menar jag en hel långpanne-tårta!