måndag 27 februari 2012

Sopptjejer

Äntligen fick vi till en träff. Jag och tjejerna i soppklubben. Vi träffas några gånger per år och äter soppa och skvallrar. Men det är lite svårt att få till det ibland. Men nu kom de till mig i fredags. Ända ut till lilla mig.

Jag bjöd på Gulaschsoppa och vi skvallrade som vanligt. Vi räknade dessutom ut att vi snart firar 15 år som klubb. Då blir det jubileumssoppa. När vi firade 10 år planerade vi jubileet i flera år innan vi fick till själva firandet. Så det är verkligen dags att börja planera.

Vildis passade på att rita av oss sopptjejer. Och jag är väl inte helt opartisk men är hon inte fantastiskt duktig på att rita. Det är jag som är längst till höger. Sitter visst och kollar mobilen. Oartigt. Men sant.

Ni kan hitta alla våra recept på http://soppskvaller.blogspot.com/


Inga kommentarer: