måndag 4 februari 2013

Det börjar ta färg & form

Det går sakta och ganska så osäkert framåt. I samband med flytten av köket blev det gamla köket utnämnt till lekrum. En fin nominering och in kastades alla leksaker i en enda röra. Och så har det sett ut under en tid. Tills basketkorgen kom på plats. Då skrapades alla leksaker in i ett hörn och rummet har utnyttjats väl. Som basketrum. Med en hög med leksaker i andra änden.

Nu har jag äntligen fått till en hylla för leksakerna. Och ett färgglatt draperi som skydd för dörren. Ja, det tog ju hundra år eftersom jag skulle sy draperiet. En söm uppe och en söm nere. Alltså i princip oöverstigligt. Och hur jag än mätte och måttade. Tog upp, tog ner, mätte igen och igen. Hur noggrann jag än var. Jag tom strök mellan varven och nålade upp och nålade ner och provmätte igen. Jag var så himla noggrann. Jag hatar att vara noggrann. Jag gillar att chansa. Men hatar om det blir fel. Så jag tvingade mig själv att vara noggrann. Noggrann noggrann... Men nog sjutton blev draperiet för långt i alla fall. Lite lite för långt så det skrapar i golvet i ena änden. Nåja. Det syns ju inte på bilden. Och jag har bestämt mig för att inte titta åt det hållet. Åt 'nedre-vänstra-hörnet'-hållet...

Snyggt blev det. Så himla snyggt. Och färgglatt och matchigt.

Zoomar man ut i bilden syns förstås fortfarande alla leksaker som inte fick plats i lådorna. Så klart. Men nu fokuserar vi på det som är klart. Inte det som inte är klart. Det är så vi jobbar nuförtiden. Jag är mycket nöjd hittills.


2 kommentarer:

mia f sa...

Guuud vad fint! Du är min pysswel-idol! Kram mia

Fru Olsson sa...

Nä nu skojar du, mia f. Men tack :-)