fredag 15 februari 2013

Klantskallar och snåljåpar

De köper semla dagen efter fettisdagen. Lite torrare, lite tråkigare och lite billigare. Är man riktigt klantig struntar man i att äta upp den också. Eftersom dagens VV-poäng tog slut. Lite snopet...

Sonen var såå besviken att vi inte hade köpt semla i tisdags. Jag var hemma och vabbade och mannen hade fått semla på jobbet så det blev liksom ingen. Och måste man verkligen äta semla just den dagen. Tänkte vi.

Så tänkte inte sonen. Jag lovade att gottgöra och köpa dagen efter istället. Jag skulle ju ändå handla efter jobbet. Jag gick därför lite tidigare för att hinna allt. Brukar jobba sent på onsdagar men gick nu redan kl 17. En dryg timmes resväg och en dryg timmes handling. Vid halv åtta var jag hemma. 'Jag vet inte om jag är så sugen på semla så här sent...' Tyckte sonen olyckligt. Naturligtvis tvingade jag i honom semlan...

Själv hade jag inte hunnit äta kvällsmat än så semlan blev stående. Tänkte så här att om jag nu viktväktar så ska jag i alla fall få äta en semla under säsongen. Men så här i efterhand undrar jag om det blev så bra... Dagen-efter-semlan inhandlad på Coop blev stående ända till idag, fredag. Ännu torrare, ännu tråkigare...

Men har man bestämt sig så har man. Dock blev det bara en halv semla efter lunchen. 8 viktväktarpoäng borta på en halv, gammal, torr semla. Mmmm. Jag är så lycklig. Det var sååå gott... Och så har jag dessutom en halv semla till godo. Men då blir det färsk fin-semla...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ditt blogginlägg har samma in som en annan artikel författare men jag ungefär som din mycket bättre.