tisdag 19 april 2011

Flow på Skansen!

Jag påbörjade ett inlägg igår om mina trötta, tråkiga, träliga barn. Det var gnäll, tjat och ret hela dagen och jag var sur, sur, sur... Men sen orkade jag inte skriva nåt för jag var för trött, tråkig och trälig... och sur, sur, sur...

Så jag bestämde mig. Inte en dag till hemma. Systerdottern blixtinkallades och idag blev det påsklov inne i Stockholm. Vi var inte ensamma kan jag säga. Men vilket flyt. Vilken dag. Vilken toppendag. Vilken himla toppendag!

Och jag är så förvånad. Jag hade packat klart kvällen innan. Inte likt mig. Jag hade lagt marginal på marginalen - det gör jag alltid men denna gång hann vi trots att vi var sena iväg. Inte likt mig. Vi tog bil till tåget och hann utan att stressa. Inte likt mig. Vi fick plats på bussen trots att hela fritids skulle med samma buss och klockan 10 sharp var vi på Vasamuseet som planerat. Fattar ni - som planerat! Inte likt mig!

Och så där har det fortsatt. Vi åt innan barnen blev för trötta. Det var ingen kö i matsalen för vi kom lite före alla andra. Lill-Tjorvas somnade nöjd i vagnen under visningen. Barnen höll sams (mycket tack vare bästa systerdottern så klart). Sen gick vi därifrån innan alla hade tröttnat. Vi orkade gå till Skansen och vi mötte alla fritids- och dagisgrupper som var på väg därifrån. Solen sken, älgarna log, sälen var fet, ja, you name it. Allt bara flöt! Wow! Hur gick det här till?

Är det så att jag har blivit mamma på riktigt nu. Tredje barnet och där satt den. Mammarollen. Framförhållningen. Lugnet. Eller var det bara tur...




1 kommentar:

Vardagsbetraktelser sa...

Ingen tur här inte, jag tror nämligen inte på tur. Har man gjort vissa val som sedan leder till att det blev ett bra resultat så är det en själv som ska ha credit för det.

Ta åt dig istället, det var ju du som planerade....