onsdag 20 april 2011

Inte mitt fel

Det kom två tjejer och ringde på dörren. De sålde choklad- och kokostoppar till en skolresa. Jag var snäll och köpte fem stycken för tre kronor styck. Nu har de 15 kr till skolresan...

Jag köpte fem eftersom vi är fem i familjen, men sen kom jag på att Lill-Tjorvas äter ju inte chokladtoppar direkt. Så då åt jag upp den. Sen kom jag på att store T inte är så förtjust i kakor och sånt. Så då åt jag upp den. Idag överraskade jag barnen med fika och chokladtoppar. Vildur sade direkt att hon inte gillade såna där med fluff i. (Vem brås hon på egentligen?) Hon gav givmilt bort sin till brorsan. Han mumsade i sig sin men kom fram till att det inte var riktigt i hans smak. (Vems ungar är det här egentligen?) Så då fick jag två. De är borta nu.

Man har det inte lätt. Tur att jag är med i Viktväktarna...

1 kommentar:

Anonym sa...

Man ångrar sig alltid, eller hur var det nu igen ;-) /U