söndag 19 augusti 2012

Alla andra gör

Igår var det lördag och vi hade som ingenting planerat. Helt tomt. Inga gäster. Inga fester. Och det är ju toppen med såna lördagar. Det var till och med så oplanerat att mannen fick åka och spela golf. Så snäll är jag. Ibland. Om jag bara vill.

Sen går man där. Och undrar och funderar. Att vad fint väder det är idag. Vi borde ha bjudit hit några. Och så kollar man på grannarna som har gäster och som pratar, skrattar och promenerar. Man kollar Facebook och ser att nån är på fest. Det låter kul. Men vi är inte bjudna. Och folk springer Midnattsloppet. Ja det borde man ha gjort förstås. Vad härligt och festligt det låter. Och så kollar man på twitter och ser att det är några som är på bröllop. Det låter ju väldans trevligt. Och Diggiloo hade jag ju tänkt gå på med barnen.

Men då gäller det att komma ihåg. Att de helger när vi rusar mellan aktiviteter, köper presenter eller förbereder middagar. Då läser man och hör om de som bara tar det lugnt hemmavid. Och avundas dem. På samma sätt.

Varför har jag så svårt att njuta där jag är. Att strunta i vad andra gör och inte gör.


Inga kommentarer: