torsdag 22 november 2012

Noll koll

Jag har verkligen noll koll. Det var ju inte alls sista avsnittet av 'Bonde söker fru' igår. Det var del 10 av 13. Va?! Jag hade liksom ställt in mig på att nu var det över. Nu var vi redo att välja. Jag vet ju tom vilka de behöver välja. För att det ska bli bra. Och i ärlighetens namn så hade det till och med varit lämpligt att göra det där valet nu. Mycket lämpligt. Innan alla dessa dejter på tu man hand. Och allt detta pussande. Nu är det inte bara slem-Johan som pussar sina tjejer. I princip alla har gjort det. Tom charmige Bengt. Har pussat på båda sina damer. Och jublat. Så nu tror båda att de ska bli valda. Att deras känslor är besvarade. Bra för tv. Dåligt för damerna. Bu för Bengt.

Den enda som hittills har hedern i behåll är gentlemannen Klas. Som bara pussat på en tjej. Och som dessutom verkar kär! Och som inte funderar på vem som är mest huslig. Sven-Arne har förvisso också bara pussat på en tjej. Men han har bara haft en dejt. Plus att han pussade på fel tjej. Nu tror hon säkert att han ska välja henne. Men det ska han väl inte?

Men det värsta momentet var när Johan hade grillparty med sina vänner. Och visade upp sina två troféer. Som ska frågas ut och bedömas av vännerna. Och sen vill han ha tips på hur han ska välja. Två fina praktexemplar hade han att visa upp och båda vill ha honom. Som om han ska köpa ny bil eller nåt. Vilken färg tycker ni jag ska välja?

En annan sak som slår mig. Om det nu blev nåt par där i somras. Som håller ihop fortfarande. Och de på onsdagkvällarna sitter uppkrupna i soffan, tätt intill varandra, och kollar på programmet där de träffades och blev kära. Hur tar man sig då igenom den andra dejten. Den som ser minst lika mysig och innerlig ut som den de själva hade haft. Alltså det är en så absurd situation. Jag hoppas nån går därifrån. Elin - stick. Han är inte värd det. Han är inte värd förnedringen.

Inga kommentarer: