lördag 26 januari 2013

Jag är kränkt

I förra veckan köpte jag en ny snygg handväska. Sjukt snygg. Och sjukt nöjd är jag. Och stor är den också. Får plats med allt möjligt gott.


Idag stod jag och rensade lite i handväskan och ser att en plastpåse med en burk hockeysnus (ja jag hade det i handväskan...) såg väldigt trasig ut. Lite konstigt trasig. Typ 'sönderbiten av små små tänder'-trasig.

Med darrande händer tömde jag väskan... Jo, i botten låg spåren. Små små pluttar musbajs. De jäklarna har varit i min nya fina handväska. Inne i väskan. Rantat runt bland plånböcker och chokladbitar. Och inte bara det! De har bitit hål i fodret på min nya snygga väska. Jag är arg, besviken och kränkt. Och oerhört äcklad. 

Och till råga på allt var jag tvungen att kasta hockeysnuset... Skitmusar!

Inga kommentarer: