tisdag 13 augusti 2013

And the winner is...

Nu är de redan här. Glasögonen. Det blev lite bra. Och lite dåligt. Det braiga är att de är snygga. Det dåliga är att jag fick fel glasögon... Nu får man ju inte vara så himlans kinkig. Det var ju bara solglasögonen som blev fel. Och ärligt talat kommer jag inte ens ihåg vilka jag till slut bestämde mig för. Det blev lite överhettat i beslutsfabriken vill jag minnas. Men jag kommer ihåg att jag valde guldbågar och inte silverbågar. Tror jag. Nu är det så här att jag är egentligen en silvermänniska, och föredrar silver före guld. Men å andra sidan så passar jag färgmässigt bättre i guld. (Jag är väl höst eller nåt i färganalysen från 80-talet...) Jag sade ju att det är ett komplicerat liv jag har...

Jag får förstås nya bågar, men får använda dessa tills vidare. Så nu ska jag.

1. Träna på att ha progressiva glasögon.
2. Träna på att ha progressiva solglasögon.
3. Bestämma mig för om jag ska ha kvar solglasögonen i silver.
4. Bestämma mig för om jag gillar solglasögonen överhuvudtaget....

Alla dessa beslut. Samtidigt håller jag på att testa multifokala linser (fint ord som verkar vara samma sak som progressiva fast för linser). Vilka jag för övrigt köpte på Synsam till skillnad från glasögonen som jag köpte på Specsavers. Det känns som om jag på nåt vis faktiskt försöker komplicera livet...

Här är resultatet. Kom nu ihåg att jag redan köpt glasögonen. Detta är alltså inte ett röstningsmoment. This is it liksom. Däremot kan man ju fundera på om solglasögonen är nåt att ha. För man får byta om man ångrar sig gruvligt. Och om solglasögonen är nåt att ha. Ska de då hellre vara i guld? Och om jag nu ska ha silver i alla fall. Borde jag då inte tagit gråsvarta glas istället för bruna? Åh hjälp...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga glasögon! Jag skulle inte orka byta solglasögon, kör på dem, ingen tänker på guld eller silver. Det måste väl vara bra att ha ett par solglasögon?
Kram Johanna

Ulrika sa...

Jaaaa, supersnygga glasögon båda två. Men nog är det snyggt med guld till bruna glas...Ja, jag är en jobbig typ men det måste kännas rätt. Känns det bra med silver så kör på....annars byt! Ingen annan kommer tänka på det men om du gör det så är det lika bra att byta...that´s my opinion!