onsdag 14 augusti 2013

Enkelt och gott

Jag är inte en sån som trancherar och flamberar och har mig i köket. Jag tycker inte om att laga mat i flera timmar, utan det ska vara enkelt och gott. Både till fest och vardag. Extra kul är det när man hittar en rätt som går hem hos barnen. Den här superlätta kycklinggrytan har blivit en favorit. Hittade den på nätet när vi ett tag åt mjölkfritt här hemma, så jag använder fortfarande iMat istället för matlagningsgrädde... För det var liksom godast första gången och varför ändra ett vinnande rec... koncept. (Ja, jag ser att det står mjölk i receptet, men hur tråkigt är inte det...)


Jag är heller inte en sån som fotograferar läckra matupplägg med piffiga servetter och hemsydda placeringskort. Nej, fram med stekpannan på bordet bara. Det går det med.


Inga kommentarer: