måndag 26 augusti 2013

Vad ska du bli när du blir stor?

Den frågan fick alla dagisbarn på morgonsamlingen. Alla funderade och svarade en och en. Prinsessa, brandman, busschaufför... När det var Lill-Tjorvas tur svarade han utan att tveka haj. Jag gillar hans ambitioner.

Nu har jag fått anledning att ställa frågan till mig själv. Vad ska jag bli när jag blir stor? Företaget omorganiserar och det var min tur att gå. Det kom plötsligt men har hanterats på ett bra sätt. Jag känner mig både ledsen och lättad. Ledsen att lämna företag och kollegor. Att inte få vara med. Att någon annan tar vid där jag avbrutits. Men också lättad att få tid och möjlighet att utvärdera vad jag verkligen vill. Ett andrum. Ett uppehåll. Min fotvandring a la Harold Fry...

Jag vill se detta som en möjlighet. Jag tror det kommer att ordna sig. Kanske vågar jag kasta mig ut i nåt nytt. Kanske är jag modig. Kanske kommer jag fram till att jag vill göra nåt samma lika. Eller kanske kan jag bli haj? Jag har i alla fall tid att tänka tanken.

Haj på Aquaria - är det drömjobbet?

Inga kommentarer: