fredag 23 augusti 2013

Hej & hå

Jag har också gått på. Det där med 5 o 2.

Inspirerad av några kloka vänner så testar jag den nya och heta 5:2-metoden. Jag känner mig modern och inne, men också hungrig... Förstås. Som ni kanske vet så går metoden ut på att äta som vanligt 5 dagar i veckan och halvfasta 2 dagar i veckan. På halvfaste-dagarna får man äta max 500 kcal om man är kvinna. Och det är inte särskilt mycket. Verkligen inte särskilt mycket. Verkligen verkligen inte alls särskilt mycket.

En smarrig lunch...
Min första halvfastedag åt jag:

2 dl fil till frukost
1 omelett till lunch
1 soppikoppen-soppa till middag

Sen kaffe och vatten förstås. Det gick dock över förväntan. Jag svimmade inte. Jag hallucinerade inte. Och jag var inte alls sur och tvär. Inte alls särskilt sur och tvär. Faktiskt.

Fast jag träffade inte så många. Nu när jag tänker efter. Alla gick liksom över på andra sidan gatan... Det var väl lite konstigt?

Inga kommentarer: