söndag 2 september 2012

Google+

Fasiken vad jag ogillar Google+. Jag vill inte att allt hänger ihop. Jag vill bestämma själv.

Jag använder Picasa för att hålla koll på alla bilder hemma. Mest för att tagga folk och för att publicera album där jag sen ger åtkomst till vissa utvalda. Efter att jag gick med i Google+ så verkar alla foton i Picasa hänga ihop med den. Så plötsligt ser jag på min dator när jag taggar mina bilder att den personen finns i tre cirklar, och ska jag publicera mina foton så hamnar de, om jag inte ser upp, på Google+. Och vips har säkert nån fått mail om att jag taggat nån på Google+. Ååååh, jag blir galen. Det ska inte hända saker automatiskt utan att fråga mig. Jag vill veta var mina bilder är. Vilka som taggats. Vem som ser vad. Nu har jag tappat kontrollen. Och det - mina vänner - det gillar jag inte.

Åsså luras de. Jag fick ett svar från en kompis att 'Jodå, jag ska hem och fira min man som fyller år'. Jaha? Tänkte jag. Och varför berättar du det för mig sådär oförhappandes? Jamen, då såg det ut som om jag hade skickat ett meddelande till henne i Google+ där det stod 'Hej n.n. Hur är läget?' Lurendrejeri! Jag blir så arg!

Låt mig sköta mina kontakter, mina bilder och mitt liv själv tack!

Inga kommentarer: