torsdag 24 maj 2012

Drömmar om lakrits

Jag är mycket nöjd och stolt. Jag har nu klarat mitt mål att inte äta godis på en månad. En dryg månad till och med. I hela mitt långa liv har jag aldrig lyckats med en sådan bedrift någonsin. Inte vad jag kommer ihåg i alla fall. Och en sån bedrift kommer man ju ihåg. 

Så idag firar jag med en lakritsbil. En överbliven stackare som legat i en skrynklig påse i mitt skåp på jobbet. Som ratades av dottern för några veckor sen. Men som inte slängdes. Utan sparades för framtida njutning. Så passande att ha idag. Och så god. 

På lördag har jag tänkt att äta lite mer godis. För att fira. Lite mer lakrits. Kanske en sån där röd/svart döskalle. Eller sån där söt lakrits från Finland. Eller Djungelvrål...

Oj, vad blött det blev på tangentbordet här…


Inga kommentarer: