fredag 4 maj 2012

Let's dance

Jag har ju sagt förut att jag är blödig. Men hur blödig får man vara egentligen?

Mitt absoluta favoritprogram går ju för fullt nu. Let's dance. Åh, vad jag gillar det. Dels är det ju kändisar med. Bara en sån sak. Och dels att se utvecklingen från stel och stapplande till fräck och följsam. Och de härliga dansarna som anpassar koreografi och sig själva efter sin danspartner. Visst folk åker ut, men det är ändå ett varmt och härligt program. Man känner hur alla blir bra kompisar och tycker om varann och respekterar varann. Det är så fint och jag blir glad.

Men nog är jag den enda som grinar till varje program. Inte när nån åker ut. Nej nej. Utan för att de kämpar och lyckas. När dansen sitter. När ögonen lyser. När publiken applåderar. Då fäller jag en tår. Och är sååå lycklig.

Bild snodd från tv4.se

Inga kommentarer: