torsdag 3 maj 2012

Galen shopping

Vilken galen shoppingdag jag hade i måndags. Jag åkte in till centrum alldeles själv. Utan barn. Och fick tid att shoppa. Till mig. Alldeles själv. Inte en enda kläda till ett endaste litet barn. Bara till mig. Because I'm worth it...

Jag har två favoritaffärer. MQ och Esprit. Bra kläder till hyfsade priser. Först gick jag till Esprit. Där handlade jag ett färgglatt kit i blått, orange och lila! Hallå! Sen gick jag till MQ och handlade ett färgglatt kit i rosa och grönt. Hallå! Igen!

Hur tänkte jag nu? Helt tokiga färger. Till exempel rosa. Som jag egentligen inte gillar. Och så bara blir jag störtförälskad i ett par rosa jeans. Som är lite för små. Men vad sjutton. De gick ju att knäppa. Och det som väller över kanten kan man dölja. Tills jag blir smal på riktigt... Och så måste jag ju köpa de knallgröna jeansen också. För då blir jag glad. Och sen en tröja, en skjorta och en blommig tunika som matchar så fint. Blommig! Alltså blommig! Jag nästan föraktar blommigt. Helt obegripligt. Och så snyggt!

Nu är jag lite i chock. Köpte jag verkligen alla dessa färgglada kläder? När ska jag bli vuxen och använda mörk kostym, vit blus och en scarf i en fräsch men diskret färg?

Inga kommentarer: