onsdag 13 februari 2013

VV

Jaha. Nu har jag kapitulerat. Jag har ännu en gång anmält mig till Viktväktarnas online-tjänst. Det satt långt inne, men nu är motivationen den rätta. Typ... Och jag vet ju att det är det enda som fungerar. För mig. Jag har flera gånger varit med och för mig är det ett bra sätt att hålla reda på hur mycket jag äter. Plus att jag kan äta godsaker ibland. Jag bestämmer själv vad jag vill lägga mina poäng på. Däremot har jag aldrig gillat att gå på möten. Motivations-trams. Nån hurtig människa som står där framme och är positiv...


Nytt sedan förra gången är VV-appen. Jamen! Jag är helt impad. VV har fattat nåt. Förr i tiden körde de kort-system i mappar. Nu kan jag lägga in vad jag äter samtidigt som jag fysiskt faktiskt äter. Alltid till hands. Det här ska bli skoj?

Nu gäller det att motivationen håller i sig.

Och säg inte till mig! Jag bestämmer själv.

(Det sista var mest riktat till min man...)

Inga kommentarer: