fredag 19 juli 2013

Ove Ove Ove

Jag hade tänkt hinna mycket den här sommaren. Till exempel hade jag tänkt fortsätta blogga... Men det hinner jag inte alls. Mitt huvud spricker av allt jag vill skriva och visa, men det poppade upp ett liv här som är trivsamt och varmt - så jag fortsätter ägna mig åt det...

Jag hade också tänkt läsa en massa böcker. Högen med pocketböcker växer och till slut kom jag äntligen igenom en hel bok. 'En man som heter Ove' av Fredrik Backman.

Med tårarna rinnande nerför kinderna och ett lyckligt leende. Sådär som man ska se ut efter en riktigt bra bok. Nu var den inte så bra från början. Den där boken om tjurskallen Ove. Den var lite för kategorisk. Han var för arg och otrevlig för att det skulle vara verkligt. Så jag var lite svårflirtad i början. Lika svårflirtad som Ove. Men i takt med att gubben tinade upp, så tinade även jag.

En fin historia som värmer. En hård man med ett stort hjärta. Och en samvaro mellan människor som man bara kan avundas.

Inga kommentarer: