måndag 4 november 2013

Hon överraskar mig

Det var min dotter som uppmärksammade mig på citatet från Lasse Winnerbäcks låt 'Det gick inte'. Själv hade jag inte reflekterat över det. Inte ens hört det fast låten gick på repeat.

"Tiden finns hela livet men inte livet hela tiden..."

Hon tyckte det var bra och hon tänkte på det när hon skulle göra nåt som var lite pirrrigt och läskigt. Som när vi skulle åka zipline i Åre förra veckan. Det var pirrigt och läskigt. Men hon vågade.

Och det är inte första gången hon överraskar mig med att vara så klok. 'Vad är det värsta som kan hända, liksom?' frågade hon mig när hon tackade ja till att bli intervjuad på scen inför 500 pers. 'Jag har tänkt på det där du sade mamma, om att du var så blyg när du var liten och inte vågade någonting. Och att du ångrade det nu...'

Jag slås av flera saker. Att hon lyssnar verkligen på vad jag säger. Att hon dessutom gör som jag säger och inte som jag gör... Och att hon är förbaskat klok den där lilla tjejen.


1 kommentar:

Ulrika sa...

Åh, Vildis <3