lördag 30 november 2013

Årets julkalender

Ibland får jag bara erkänna det. Jag är en fantastisk mamma.

De stora barnen är i år för stora för StarWars- och PetShop-kalender. Tycker de själva i alla fall. Men de känner sig tydligen inte för stora för julkalender. Nånting vill de ha... Choklad kanske? Men vad de inte förväntar sig är att i år har mamman överträffat sig själv och presenterar STRUMP-kalendern.



Ja, det är ju en vanlig paket-kalender, som många andra underbara mödrar och fädrar har knåpat ihop varenda år till sina barn sen de föddes. Men den här mamman har hittills bara köpt färdiga kalendrar. Ambitionen har nog funnits där, men inte tiden och inte orken. Så i år slog jag till. Och att det inte blev paket på ett snöre har två orsaker. Dels sparar man tid om man lägger saken i en strumpa. Och dels så skulle blotta åsynen av 48 paket få Lill-Tjorvas att gå i spinn. Och kraftigt rata sin egen färdiga Playmobil-kalender. För mamman vill inte börja med paket-kalender till lilleman än. Han får allt vänta tills han är 10 år... Som de andra har fått vänta. Nu kan man inte förklara det så bra för en tre-åring, så vi ligger lågt med strump-betydelsen tycker jag. Vi får hoppas att min strategi funkar.

Och så kunde jag ju inte hålla mig. Så det blev choklad-kalenderar också,. Mamman går all in och slår omkull alla gamla principer. God Jul.

Inga kommentarer: