tisdag 19 maj 2015

Träna med Paolo

De drog igång ett sånt dära jippo på jobbet att man skulle träna med Paolo Roberto. Nu fattar ju jag att man inte tränar just MED honom, men jag tänkte att det kanske är det som gör att jag börjar träna lite mer regelbundet. Det kanske är en tävling på jobbet som peppar och triggar igång en sån som jag… Så jag anmälde mig till slut. Till Paolo.

Sen visade det sig att det var för få anmälda på jobbet och de ställde in tävlingen. Men anmälan stod kvar – bara att man nu ingick i den öppna tävlingen på 15medpaolo.se Som vem som helst kan anmäla sig till. Och som jag nu var helt typ ensam i. Inget peppande och triggande från jobbet. Bara Paolo och jag. Paolo i olika videoklipp och Paolo i arga och hetsande mail. Och så jag. Omotiverad. Ingen att tävla mot. Ingen att peppa med. Vilket antiklimax.

Men har man sagt det så... Igår kväll startade jag upp med första passet. Starke Paolo visade på skärmen. Trötta Fru Olsson gjorde nästan samma sak hemma. Sådär höll vi på i en kvart ungefär. Sen fick jag mina 100 poäng och inget hurra. Vi får se hur länge vi håller ihop. Paolo och jag.

Inga kommentarer: