onsdag 22 augusti 2012

Kärlek på hög nivå

Nu har jag äntligen kommit igenom en bok igen. Det var ett tag sen. Men det har ju varit semester. Och jag pendlar inte tillräckligt mycket då. Och det här att ligga och läsa en bok i hängmattan med en två-åring som ränner runt funkar inte riktigt... Faktum är att jag faktiskt började på en bok av den där duon Kronblom & Hellberg & Roskvist eller vad de heter. Men den kom jag inte igenom. Inte min smak helt enkelt. För mycket detaljer och knark och för lite kärlek och relationer.

Men nu ni! Nu har jag läst en riktigt bra bok. 'Om du bara kunde se mig' av Cecelia Ahern.

Den handlar om kärlek i en lite annorlunda skepnad. Lite övernaturligt sådär. Och jag gillar det. Jag gillar när tuffa, kalla, stela kvinnor mjuknar och blir lite vilda och tokiga. Jag gillar när kärleken och känslorna övermannar dem. Jag gillar det lite magiska och otroliga. Att det finns saker vi inte ser eller förstår. Jag lockas av tanken att kanske kanske är det lite sant.

Jag vill inte avslöja för mycket. Läs själva istället. Men för att gilla den här måste man nog vara en obotlig romantiker och stå ut med lite hokuspokus...

Inga kommentarer: