torsdag 17 april 2014

Mme Tussauds

Det var ett tag sen jag var på Madame Tussauds i London. Vi tågluffade nån gång på 80-talet och jag minns att David Bowie var med. Och Boy George med sina massa flätor. Det har jag på kort. Sen minns jag inte så mycket mer.

Nu var jag där med barnen. Deras förväntningar var skyhöga. Mina var lite mer ohöga. Men faktiskt - det var riktigt kul. Och framförallt så flöt det på så bra. De verkar kunna det där med logistik, engelsmännen. Det var välordnat, det flöt på, det var tempo och det var fort över. Vilket inte alla tyckte var positivt.

Vaxgubbarna i all ära, men det roligaste var 4D-filmen på slutet. I was blown away - bokstavligt talat. Som ett barn fascinerades jag av alla ljud-, ljus-, bild- och blås-effekter. Fullt ös och riktigt häftigt.

Sen att jag fick träffa Bruce Willis, Madonna och Marilyn Monroe gjorde ju inte saken sämre.

Jag blev faktiskt lurad också. I första vax-rummet frotterade vi oss med stjärnor som Brad Pitt, Julia Roberts, Johnny Depp och Nicole Kidman. Jag gick runt och fotade som alla andra och upptäckte plötsligt att jag gick rakt framför kameran för någon som tog kort. Jag duckade snabbt och nickade lite ursäktande mot fotografen. Mina barn dånade.

- Det var en docka, mamma.
- Vadå?
- Den som tog kort.
- Vardå?
- Som du gick förbi.
- Närdå?
- När du duckade.
- Hurdå? Jag?

Inga kommentarer: