onsdag 28 januari 2015

In case of emergency

Vi hade en incident på jobbet för ett tag sen. Ett strömavbrott på flera timmar. En konsekvens av att vara utan el är att hissarna slutar fungera. På en gång. Där de är. De stannar helt enkelt. Om man nu inte råkar ha förberett för detta scenario och har reserv-kraft, så att hissen åtminstone kan köras till närmsta våning. Så dörrarna kan öppnas. Och alla stackars människor kan komma ut.

Den här dagen så stannade hissarna. Och stod där de stod. Inga dörrar öppnades. Inga stackars människor kom ut. Där fick de sitta i sex timmar. Typ. I SEX TIMMAR! Fattar ni?!

Det var inte jag som satt fast i en hiss. I sex timmar. Som tur var. Men varje gång jag åker hiss här på jobbet tänker jag på incidenten. På den panik jag skulle få om det var jag.

Men nu så. Nu har de dragit lärdom av det inträffade. Och installerat hjälp. En plan. In case of emergency... Så nu känns allt tryggt och lugnt igen. För nu finns det en ficklampa i hissen. Puh. 


Inga kommentarer: