fredag 9 januari 2015

Till mormor från Karin

Jag hittade ett brev i pappas skåp som det stod 'Till mormor från Karin' på. Det var oöppnat. Varför låg det där? Hade han lovat att leverera det men glömde? Fick inte adressen plats på kuvertet? Hade han censurerat det för att det stod nåt dumt?

Vilken tur då att min mormor, snart 102, fortfarande lever. Så jag kunde överlämna brevet. Bara lite försenat. Och hoppas att det inte stod nåt dumt i det...

Det var en teckning. På ett hus. Med upp-och-ned-vända blommor i fönstren. Ganska gulligt. Då. Men nu när det överlämnades av en 46-åring kanske inte lika gulligt. Så jag fick behålla den. Som ett minne. Jag som trodde hon skulle sätta upp den på kylskåpet hemma... Men hon sade att hon hade så många teckningar redan. Från barnen, barnbarnen och barnbarnsbarnen...






Inga kommentarer: