torsdag 5 december 2013

Snabba bönder

Jag har naturligtvis följt 'Bonde söker fru' även i år. Och jag har gillat bönderna i år. Framförallt Mikael som varit så gullig och öppen hela tiden. Och Nils-Olof kan man ju inte låta bli att tycka om. Med den värmländskan. Och det är just dessa två killar som dessutom blivit kära. Redan från början. Och har lyckats hålla fingrarna i styr och inte kladdat runt så mycket på andra damer. All heder åt dem. Sen var det stackars Marlene som hade en dyster skara pojkar hos sig. En tjej med lite jädra-anamma som också har hanterat sina killar respektfullt och fint. Trots att hon egentligen inte blev kär i nån. Hon har nog hjälpt både Andreas och Mats mer än hon kan ana. Vilken förändring.

Sen har vi slisk-Pär. Sliskig kanske är ett starkt ord. Men han hör till kategorin snygga killar som letar efter en snygg tjej. Och som nödvändigtvis måste provpussa på dem innan han kan bestämma sig. Det blir liksom inte samma värme där. Mer raggning. Mer provköra bilar än magkänsla. Det behövs ju en sån i varje omgång och den som passade honom bäst tyckte jag var Kristin. Lite samma skrot och korn. Inte så varm utan mer snygg. Sophie skulle kunna hitta en roligare karl och jag vet inte om hon är så intresserad egentligen. Men det lär vi väl få se på löpsedlarna så småningom. Om det inte redan står där. Jag har inte varit ut idag...

Men konceptet är ju fortfarande märkligt. Lite marknad över det hela. 'Jag har gjort mitt bästa. Nu är det upp till honom/henne att välja.' Och så trevande dejter och krystad vänskap mellan konkurrenterna. Och hos Marlene pinsam tystnad. Hon fick kämpa hon.

Men har de inte komprimerat programmet i år? Jag tycker det gick så fort. Annars har jag alltid tyckt att de dragit ut på det så lååångt. Och de har dejtat mycket mer. Nu fick en del bara hjälpa till att hämta ris medan en del fick flyga helikopter. Nej, det gick fort och var tämligen odramatiskt. Nu återstår att se om rätt låt vann... Typ.


Inga kommentarer: