onsdag 11 december 2013

Mor står på näsan

Det är inte lätt att vara roliga mamman. Till exempel försökte jag leka i snö i helgen. Ni vet det där 1cm-tunna första snötäcket. Som man bara måste åka pulka på. Nu har vi inga bra backar i området. Mördar-backen finns ju förstås. Men den är brant, smal och slutar på en trafikerad bilväg med skymd sikt. Dottern och jag tog en annan backe. Som slutar på en annan bilväg...

Vi åkte 2 ggr, sen var snön helt bortskrapad. Första varvet körde jag över den vassa sten som dottern varnat för. Som skar upp underredet på åkbrädan. Andra gången lyckades jag undvika vassa stenen. Men kunde då inte avstyra att åka rakt ut i vegetationen. Den som snön inte lyckades täcka. Där åkte jag. Det tog tvärstopp med brädan. Förstås. Men jag fortsatte. Förstås. Med ansiktet rakt ner i buskaget. Nu har jag rivsår över hela näsan, läpparna och hakan. Sen åkte vi inte mer.

Inga kommentarer: