tisdag 19 juli 2011

Bingos bok

Jag har läst Bingo Rimérs bok. Den mannen har levt ett dekadent liv. Det var ju ganska kul att läsa om alla skandaler och kändisar förstås, men inte helt utan en dålig smak i munnen. För han har verkligen levt ett dekadent liv.

Några tankar slår mig. Hur kul är det för hans sambo, Katrin Z, att läsa om alla hans ligg? Och hur tänkte han när han dedikerade boken till sina barn? När är en lämplig ålder för dem att läsa om pappas bravader? Nä, lite osmakligt. Jag har ju tyckt att han är en rätt skön prick. Nu blev han lite solkig. Men alla kan ju ändra sig. Nuförtiden håller han ju fotokurser för mammor...

Nu såg jag just på Katrins blogg att hon inte läst boken. Det var ju klokt av henne. Min man läser inte min blogg heller. Fast kanske inte av samma anledning förstås...

Inga kommentarer: