söndag 3 juli 2011

Kändisspotting

Igår var jag på studiebesök i utelivet. Eller återbesök kanske man kan säga, för jag fick lite deja-vu-känslor...

Vi hade soppträff och här skedde det förändringar vill jag lova. Istället för sedvanlig hemlagad soppa hos någon utav damerna så skulle vi minsann gå på restaurang och äta soppa. Till Villa Godthem på Djurgården närmare bestämt. Fint ska det va :-) Och finfint blev det. Dagens soppa var Gazpacho - den var utsökt och med bra fart - om än lite liten så att jag fortfarande var hungrig efteråt. Men det råddes det bot på med en riktigt kladdig chokladkaka med vispgrädde till efterrätt. Mmmm. Och till detta serverades ett par glas välkyld rosé. Sen snackades, tjattrades, fnissades, pekades och skvallrades det. En ljuvlig kväll och jag kunde slappna av hyfsat bra. Efter en lingonvodka tänkte jag inte ens på att de kunde glömma grinden till trappen där hemma...

Vi hade inte bara trevligt. Det var en väldigt lyckad kväll ur kändisspottinghänseende också. Vi såg Hans Fahlén. Vi såg Emma Pernald. Och lyssna nu - vi såg Fredrik Ljungberg. Wow wow wow. Bara en sån sak.

Jag sov kvar i stan hos en kompis och på väg hem till henne tog vi en barrunda. Hon hade inget val. Här skulle partajas. Typ. Vi hann med tre barer. En var stängd. En var för ungdomar. Och en verkade trevlig... men vi var ju så trötta... Vi tog ett glas rosé på den första och tittade lite på ungdomarna, och tänkte att man kanske inte behöver gå ut så ofta. På den andra spanade vi bara in klientelet, som bla bestod av Petra Mede och Andreas Lundstedt. Vilken lyckträff.

5 kändispoäng på en enda kväll. Nu behöver jag inte gå ut på länge länge...

1 kommentar:

u sa...

Det var som tusan - min syrra är ett partylejon =)