onsdag 13 juli 2011

Skillnaden på en lillasyster och en storasyster

Mina föräldrar har en mulltoa i sommarstugan. En trasig mulltoa dessvärre. Det är nåt tjall med lucköppningen i toasisten. Det ska liksom öppnas en lucka när man sätter sig. En bakre lucka. Det främre har funkat fint. Men mor i huset har tejpat så toan har fyllt sin funktion med endast vissa smärre doftbesvär.

För några veckor sedan var lillasyster i stugan. Dvs jag. Jag började surfa efter reservdelar och kände mig duktig. Hittade rätt toamärke och en bra sajt, men täckningen i stugan är usel, så jag sköt upp beställningen till senare. Jag kom hem och sköt upp det lite till och glömde sedan bort det.

Nu är både storasyster och lillasyster i stugan. Storasyster har varit på Bauhaus. Hon såg en mulltoa i liknande modell och beklagade sig över att den var trasig. Hur det nu var så hade hon en reservdel med sig hit och idag har hon skruvat och trixat och fixat och geggat ner sig och vips är toan inte trasig längre.

Det är skillnaden på en lillasyster och en storasyster. Jag ska också bli en 'doer'. Det verkar liksom hända mer då...

2 kommentarer:

Vardagsbetraktelser sa...

Haha, det är ju jag i ett nötskal.... Vi var på Hallsbergs cup för ett tag sedan med sonen. Jag tog massa kort, gjorde en film med musik som beskrev killarnas bedrift under cupen. Tanken var att sedan maila ut filmen till alla killar. Men de blev inget mail....... Nu är det ju som frun säger" pinsamt att skicka filmen 2 mån efter".

Vi gör som reklamen som går på radion nu. Vi gör det sen....

U sa...

Guud, vilken jobbig storasyster =)Undrar om hennes man skulle hålla med om epitetet "doer"? Kram & godnatt