söndag 3 juli 2011

Sommarkollo till barnen

Mina barn har gått på kollo en vecka. Bara över dagen-kollo och inte ett sova över-kollo. 

Vildis har gått på artistkollo. Vilken dröm. Tänk om en annan hade fått gå på det... De har dansat, sjungit, spelat teater, lekt, badat och haft superkul förstås. På torsdagen hade de föreställning och Vildis och hennes kompis sjöng en låt tillsammans. Jag var stolt och imponerad. Det är så kul att de vågar! Efter att själv ha varit helblyg ända upp i tonåren så känns det bra att de vågar! På fredagen fick de ännu en överraskning - självaste Pernilla Wahlgren kom på besök. Vildis var eld och lågor. Inte för att hon riktigt visste vem det var, men hon förstod stjärnglansen. Pernilla berättade om livet som artist och de fick autograf och tog kort. Jag berättade för Vildis att jag sett Pernilla när hon var med i Pippi på Folkan 1983. Hennes pappa var också med i föreställningen och efteråt såg vi dem köpa korv i en korvmoj. Jag och mina kusiner var helt exalterade... Och jag blev allt lite exalterad nu också. Här skriver Pernilla själv om träffen: Pernillas Värld

A-son har varit på Sports Camp. Vi fick tvinga honom lite får jag erkänna. Eller kraftigt övertala honom. På Sports Camp får man prova på 6 olika sporter under veckan; fotboll, friidrott, innebandy, tennis, trampolin och golf. Eftersom A-son inte kan spela tennis ville han absolut inte gå på kollo. Men T och han gick ut och tränade på vändplanen och sen var han övertalningsbar. Han har också haft en toppenvecka med mycket lek. På kvällarna har de varit helt slut. Och båda har haft uppvisning till Popular - Vildis har dansat och A-son har haft Friskis-uppvärmning.


Inga kommentarer: