måndag 4 juli 2011

Bloggar jag följer

Om det här inte är en virkblogg och inte en matblogg - vad är det då?
Det har jag funderat på.

Jag är ju ganska ny i bloggvärlden och har inte följt så många bloggar. När jag fick barn och satt och ammade hela dagarna började jag surfa efter intressanta bloggar på min Ipod Touch. De var några jag fastnade för och som jag fortfarande följer dagligen.

Harpasione - som jag skrivit om förut i ett inlägg om hennes bok. Jag rekommenderar verkligen både bok och blogg. Hon är en fantastisk människa som skriver träffsäkra och tänkvärda inlägg. Man tvingas tänka efter och jag imponeras av hennes styrka och sinnesnärvaro.

Katrin Zytomierska - en provocerande människa, men som ändå imponerar. Hon är smart, rapp och som sagt oerhört provocerande. Ingen jag skulle vilja ha varken som vän eller fiende och jag håller inte med i många av hennes åsikter. Men jag fascineras av hennes rättframhet och imponeras av hennes affärsmässighet och hur hon skapar och lever sitt varumärke. Sen är ju hennes son Ringo bara nån månad äldre än Lill-Tjorvas så det bidrar till mitt intresse.

Robinson-Martin - han verkar förvånansvärt trevlig och jordnära. Han bjuder på sig själv, sticker ut hakan ibland, skriver om familj och barn och så lite kändisskap på det. Och så tar han fina bilder.

UnderbaraClara - henne har väl ingen missat. Vilken tjej. Oerhört fina bilder, inspirerande vad gäller hem & hushåll, självförverkligande, foto och hur man bloggar. Super helt enkelt. En förebild.

Jag har en känsla av att om man bloggar bör man ha en inriktning. Om man inte är kändis förstås - då räcker ju det som tema... Sen finns det sjukdomsbloggar och föräldrabloggar. Där faller jag väl in i den sistnämnda kategorin och ber till Gud att jag inte hamnar i den första... Och så alla dessa pysselbloggar med tjejer som virkar, syr, pysslar, bakar i all oändlighet. Jag blir både förtjust och stressad. Hur hinner de?

Så var hamnar då min blogg? En vardagsblogg med inslag av kåserier? Ett forum för släkten så de vet vad vi sysslar med? En dagbok för mig själv? Eller klarar man sig utan stämpel?

1 kommentar:

Vardagsbetraktelser sa...

Tycker inte alls att man måste ha en inriktning, men däremot tror jag att om man vill bli känd och få många läsare så är det nog en fördel att ha något som läsarna fastnar för och som gör att de kommer tillbaka. Har även funderat på min blogg, den hamnar nog för en del under "sjukdomsblogg", för mig är det ett sätt att själv se och få ut mina tankar.

Funderar på att dela in inläggen i lite olika kategorier lite mer för att få läsarna ska se lättare vad jag menar.

En blogg jag gillar är Babilou.se. Han säger inte ett dugg intressant, bara massa blaj. Men hans bilder gillar jag samt att han delar av sig av sin vardag.

Jag skulle nog kategorisera din blogg under vardagsblogg, den ger mig lite att fundera på i min vardag.,...

Kram, kram....