lördag 6 april 2013

Godaste godiskakan

Till påsk testade jag en ny kaka som jag till min bedrövelse glömde fota så där förföriskt som man ska fota kakor och mat nuförtiden. Receptet hittade jag i tidningen MedMera. Kakorna åt jag upp själv. Såg dock att de kom med på en vanlig 'fota-fika-bordet'-bild. Så här kommer receptet med tillhörande bild.

Påskchokladbräck
400 g mörk choklad (jag tog 55%-ig för lite mildare smak)
3 dl minimarshmallows
1 dl cashewnötter
2 dl krossade chokladägg (jag tog M&M's chokladgodis istället)
1 tsk flingsalt

Bryt chokladen i mindre bitar och smält i en skål över vattenbad.
Rör ihop alla torra ingredienser och vänd ner i chokladen.
Häll blandningen i en form täckt med bakplåtspapper. Ställ in i kylen och låt stelna.
Skär i portionsbitar.




Inga kommentarer: