onsdag 17 april 2013

Vem jag vill vara

Jag vill...

... vara en lyhörd och ödmjuk person
... vara stolt över mig själv och gå med rak rygg genom livet
... vara fördomsfri och tolerant gentemot andra människor och andra kulturer
... ha skrattrynkor istället för surrynkor runt ögonen
... skapa och vara kreativ
... vara modig
... visa känslor utan att skämmas
... säga ifrån när något är fel
... se folk i ögonen
... visa överseende med fel som egentligen inte spelar så stor roll
... ge mina barn trygghet och närvaro 
... göra fel utan att bli knäckt
... se andra människor
... dansa till musik på hög volym
... skratta med mina barn
... finnas för mina föräldrar
... sjunga högt i bilen
... strunta i vad andra tycker

Att det ska vara så svårt!
Att vara den jag vill...



1 kommentar:

Ulrika sa...

Ja, att det ska vara så svårt! Och att vi ska ha så svårt att se när vi faktiskt lyckas också! Karin 2013 är helt OK. I love you!! /U