fredag 17 maj 2013

Vi rekommenderar kokning av kranvatten

Vi drabbades av en vattenläcka här i kommunen. Och plötsligt blir man än en gång påmind om hur fantastiskt bra vi har det. Nu får vi koka vattnet ett tag och det är ju lite besvärligt. Och lite otrygg känner man sig att det ska hända igen. Men den otryggheten går antagligen över efter ett tag. Och så tar man det friska klara vattnet i kranen för givet igen. Men just nu känner jag mig tacksam...


Om jag inte hade haft Facebook - hur hade jag då vetat att jag inte skulle dricka vattnet ur kranen? De ringer ju inte runt eller lägger en lapp i brevlådan. Och larmet att man ska lyssna på radio gick inte... Det kanske det hade gjort om det varit livsfara att dricka vattnet. Nu får man väl bara lite magsjuka i värsta fall. Men ändå. Jag är glad att jag trots allt kollade Facebook och såg varningen... Fast jag hade ju redan druckit vattnet förstås.

Inga kommentarer: