måndag 28 november 2011

Jag är en festis

I helgen var vi på 40-årsfest. Tänk. Nu har jag kommit så långt att jag tycker det är en merit att bli bjuden på 40-årsfest. Så unga kompisar har jag liksom. Ba. Och det här var en 'boka barnvakt'-fest. De är bra. Om man lyckas boka nån barnvakt. Och om barnen lyckas hålla sig någorlunda friska så att de är vaktbara.

Och vi lyckades! Så jag drack vin och åt fantastisk italiensk buffé och konverserade och dansade. Och hade en toppenkväll. Och vi drumlade hem vid halv fyra snåret. Lagom stolta och trötta och glada. Still going strong. Liksom.

För att mötas av en pigg Lill-Tjorvas och måttligt pigga mormor och morfar. De satt och kollade på TV och hade en arsenal av välling, mjölk, kex och mackor framför sig. Ingenting som hade funkat. Nu tackade mormor och morfar lättat för lånet och kröp till kojs. Och vi kämpade väl en timme till ungefär. Sen sov äntligen alla festisar.

Det kostar på. Tur att det är långt mellan kalasen.

Inga kommentarer: