tisdag 15 november 2011

Lyckligt och väl

Nu är jag där. Dit jag längtade. Nu har det blivit nu. Vi är hemma igen. Lyckligt och väl. Vi är friska och hela och har haft en toppensemester. Precis som jag önskade. Det är hisnande och jag är så tacksam.

För jag vet som sagt vad som kan hända. Och jag vet att för en del familjer blir det inte lyckligt och väl. Det finns flygplan som aldrig kommer fram. Det händer olyckor och folk blir verkligen sjuka. Och jag har tänkt massor på dem som drabbades av tsunamin. De åkte också dit för en helt vanlig semester. Familjens stora äventyr. Som slutade i katastrof. Jag stod på stranden och spanade mot horisonten. Letade tecken. Och försökte tänka hur det såg ut. Vad de fick uppleva. Men det går ju inte att tänka. Man kan bara ana. Därför är jag så tacksam att vi får vara hemma igen. Att vi är välbehållna och nöjda.

Lyckligt och väl.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkomna hem!//KusinMaria