söndag 19 januari 2014

Tjejfasan

Tydligen är det nån som har anmält mig till Tjejvasan. Jag vet inte hur det gick till. 'Den har jag ju åkt förut', tänkte jag och sade ja. Sen att det var tio år sen kanske inte slog mig direkt. 'Tjejvasan kan man åka på vilja', tänkte jag och sade ja. Men måste man inte ha en vilja då?

Nu har jag i alla fall äntligen varit ute på första rundan. Snacka om vilja. Det var kallt, det började bli mörkt och inte ett spår i sikte. Knappt nån snö heller. Jag hasade lite planlöst runt runt på golfbanan. När jag skulle kolla på telefonen om jag åkt tillräckligt länge och tillräckligt långt upptäckte jag att mobilen dött. Kanske inte av ansträngning men av brist på vilja, jag menar batteri. Så då åkte jag hemåt igen. Det blev säkert nästan 3 km. Nu är jag igång. Kan man säga.


Inga kommentarer: