onsdag 11 mars 2015

Vad ska man ha på sig?

Sedan jag slutade med kören har jag kunnat satsa helhjärtat på min basketkarriär. Kanske lite sent när man är närmare 50 än 40… Men ändå. Nu kan jag gå på nästan varje träning och det finns få saker som gör mig så upplyft, lycklig och taggad. Alltså det är så himla kul. Så. Himla. Kul.

Nu när jag till slut satsar på basketen har jag insett att jag måste uppgradera min utstyrsel. Det funkar ju inte med knälånga tights och en gammal t-shirt från student-tiden. Tror jag. Men vad ska man ha på sig? Nåt mer basket-aktigt. Typ stora shorts och coola linnen?

Jag gick till några sport-affärer och letade träningskläder. Och inser att det finns absolut inget på dam-avdelningen som inte är tajt och trendigt. Det finns inga vanliga shorts med fladdriga ben. Inga alls. Det finns långa tights och så finns det korta tights och så finns det mittemellan tights. I klatschiga färger och roliga mönster. Det finns förvisso shorts, men då är de minimala. Helt mini-minimala. Korta, tajta och fräscha.




Så då går jag till herr-avdelningen. Där sitter de i långa rader. Vida, stora, bylsiga shorts. I svart eller svart eller svart. Bara att välja.







Så nu är jag ännu mer förvirrad. Måste man ha tajta kläder när man tränar om man är tjej? Måste killar alltid ha svart? Måste man gå till en dyr special-butik för att hitta basket-kläder till vuxna? Är jag för gammal för det här?

Inga kommentarer: