fredag 28 december 2012

Så säger man bara inte

På självaste julafton. Står jag och gör bort mig. Av någon anledning kom vi att prata om Peter Jöback. Det var inte jag som tog upp ämnet, så det kan ha varit en kupp. Någon som gillrade en fälla. Planterade och skördade sitt offer... För jag råkade säga att jag inte gillar honom. Att han är lite pretentiös. Och svärmor höll med. Så jag tror jag gick igång lite. Och kanske tom sade att 'Nä honom tål jag inte'...

Några timmar senare. Jag öppnar en av mina tre julklappar. En stor tung bok. Och rimmet lämnar inget att tvivla på. Här kommer Peter Jöback. Med bok och dvd. Fånigt leende hoppas jag att ingen minns eller hörde eller kommer ihåg eller åtminstone inte nämner vår tidigare diskussion. Men jodå. Jag blir tydligt påmind. Och rodnar. Och stammar att han sjunger ju väldigt bra... Lite pretentiös bara... Och så tystnar jag. Man kan inte rädda den situationen... Jag och min stora trut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha. Jag tycker att du klarade dig bra.

Johanna