söndag 2 december 2012

Spik i foten?

Jag fick ett tips från en vän här på bloggen om hur man bäst botar hälsporre. Eftersom vännen är pålitlig har jag nu varit på min första behandling hos denne naprapat/akupunktör eller vad titeln nu kan heta. Tänk dig att du har väldigt ont på en viss punkt i din fot. Sen går du till en karl med hyfsat starka nypor som under 40 minuter trycker det hårdaste han kan på just den punkten. Samtidigt som han pratar om ditten och datten för att avleda dig från smärtan. Jag har ingen som helst aning om vad jag svarade på 'ditten och datten'-pratet...

När han sedan är klar så sticker han på fullaste allvar in fem stycken nålar i din häl och hälsena och sen går han. Och så ligger man där. Med foten i vädret och huvudet stirrande ner i ett golv i tjugo minuter. 600 kronor fattigare haltade jag ut på min fot. Och nu har jag väldigt höga förväntningar...

På måndag ska jag dit igen. Vad kul!

Det taskiga är att det inte syns hur stora och eländiga nålar han stack i min häl...

Inga kommentarer: